آگهی رایگان کسب و کار خود

سامانه جامع نیازمندی های جام 24 که نمادی از همراهی و رونق کسب و کار در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با حضور دکتر عنادی، رییس موسسه و مدیرمسئول روزنامه جام جم راه اندازی شد و مخاطبان روزنامه و سایت جام جم آنلاین از این پس در تماس با تلفن 1883 و سایت www.jam24.ir می توانند براحتی محصولات و نیازمندی های خود را علاوه بر چاپ در نیازمندی روزانه جام جم، به صورت آنلاین نیز در سایت جام 24 معرفی کرده و در سراسر کشور دیده شوند.
این اقدام در حالی صورت گرفت که همزمان با راه اندازی سامانه جام 24 به صورت روزانه ، از این پس شاهد اضافه شدن 4 صفحه روزنامه مربوط به اخبار استانی و شهرستانی خواهید بود تا دریچه ای جدید در سراسر کشور به سوی خانواده بزرگ جام جم گشوده شود.ثبت آگهی رایگان در جام 24 کلیک کنید .

با خوردن غذاهایی که برای پوست مفید هستند می توانید پوستی جوانتر داشته باشید‎

د

چین و چروک پوست

با خوردن غذاهایی که برای پوست مفید هستند می توانید پوستی جوانتر داشته باشید‎

 

شما با رعایت رژیم غذایی و خوردن غذاهایی که برای پوست مفید هستند می توانید پوستی جوانتر داشته باشید. مواد غذایی را بشناسید.

 

گوشت بدون پوست 

گوشت بدون چربی نظیر سینه مرغ و ماهی سرشار از پروتئین هستند. زمانیکه شما این مواد غذایی را هضم می کنید بدنتان پروتئین را به آمینو اسید تبدیل می کند که این ماده کمک می کند سلول ها بازسازی شوند. وقتی این ماده به میزان کافی در بدن وجود داشته باشد عمل بازسازی سلول های پوست سریع تر و راحت تر انجام می شود. برای اینکه همیشه از  این ماده بهره مند شوید می توانید مقداری لوبیا که که سرشار از پروتئین است را در غذاهایتان استفاده کنید.

 

سیر  

شاخ و برگ گیاهان تند نظیر سیر دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که از پوست محافظت می کنند به همین دلیل این ماده غذایی نیز برای پوست بسیار مفید است. برای استفاده از سیر در غذایتان ابتدا حبه های سیر را به چند تکه تقسیم کنید و بگذارید ده الی پانزده دقیقه بماند سپس به غذا اضافه کنید. سیر همچنین یکی از مواد غذایی است که از بوجود آمدن سرطان جلوگیری می کند.

 

چای سبز 

قهوه ماده ایست که بسیاری معتقدند میزان چروک روی پوست را افزایش می دهد، اما در عوض می توانید با استفاده از چای سبز از این مساله جلوگیری کنید چرا که چای سبز بدن را آرام می کند و همین باعث می شود استرس بدن کاهش یابد و بوجود آمدن چروک های پوستی کند تر صورت بگیرد.

 

آب 

حتما سعی کنید در طول روز با چندین لیوان آب به بدنتان آبرسانی کنید. نگذارید بدنتان خشک شود. وقتی سلول های پوستی را از مایعات پر کنید باعث می شوید سالم تر بمانند و این سلامت در پوست نمایان می شود. وقتی پوستی شفاف، صاف و بدون مشکل دارید یکی از دلایلش می تواند نوشیدن آب به اندازه کافی باشد. همانطور که بارها گفته شده است نوشیدن ۸ لیوان آب در روز از بایدهایی ست که همه باید رعایت کنند تا هم بدنی سالم، هم پوستی شفاف داشته باشند.

 

انواع توت ها ( berries ) 

انواع توت ها از جمله تمشک، توت فرنگی، زغال اخته یا توت سیاه. این میوه ها نسبت به سایر میوه ها یا سبزیجات آنتی اکسیدان بیشتری دارند. این آنتی اکسیدان ها باعث می شوند پوست جوان بماند و دیرتر چروک بیفتد. البته به شرطی که این مواد غذایی را در رژیم غذاییتان جای دهید. می توانید این میوه ها را بصورت اسموتی درست کرده و روزی یک لیوان از آن را بنوشید.

 

منبع: banooyeshahr.com

 

شتن رنگ موی جذاب و زیبا می تواند چهره شما را روشن تر و ماندگارتر کند‎

داشتن رنگ موی جذاب و زیبا می تواند چهره شما را روشن تر و ماندگارتر کند‎


روش رنگ کردن مو

داشتن رنگ موی جذاب و زیبا می تواند چهره شما را روشن تر و ماندگارتر کند‎

 

اگر قبل از رنگ کردن ، روشهای زیر را انجام دهید ، رنگ موهایتان بیشتر می ماند.

 

برای ماندگاری بیشتر رنگ مو چه راهکارهایی توصیه می شود؟

 

تقویت کردن

۳ یا ۴ روز قبل از رنگ کردن موهایتان در آرایشگاه و یا در خانه ، موهایتان را بخوبی تقویت کنید . موهایتان را با تقویت کننده های پروتئینی و نرم کننده های تقویتی سیراب کنید و مطمئن باشید که موهای سالم رنگ را بهتر نگه می دارند.

 

تمیز کردن

آفتاب:دو روز قبل از رنگ کردن موهایتان را بشوئید . در هنگام شستشو از یک شامپو قوی استفاده کنید تا هرگونه ژل ، موس و اسپری مو و یا محصولات حالت دهنده دیگر کاملا” از روی موهایتان پاک شود. هر نوع ماده خارجی که روی موهایتان وجود داشته باشد مانع از جذب شدن رنگ مو می شود و درعملکرد رنگ مو خلل ایجاد می کند. بنا براین تا زمان رنگ کردن از این نوع محصولات حالت دهنده استفاده نکنید و به یاد داشته باشید این کار برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب لازم است و باعث می شود رنگ مویتان به سرعت خراب نشود و از بین نرود.

 

زمان بندی

زمانی کار رنگ کردن را آغاز کنید که موهایتان کمی کثیف است تقریبا” دو روز بعد از شستشو ، مناسبترین زمان برای رنگ کردن است. در این مدت پوست سرتان چربی طبیعی خود را دوباره بدست می آورد ، این چربی طبیعی از پوست سر شما و موهایتان در مقابل رنگ مو محافظت می کند. سوزش و خارشی که گاهی اوقات در هنگام رنگ کردن مو در پوست سرتان ایجاد می شود بخاطر این است که واکنشهای شیمیایی که در هنگام رنگ کردن رخ می دهد ، پوست سر شما را تحریک می کند.کمی چربی طبیعی از این سوزش و خارش جلوگیری می کند و شما می توانید به اندازه کافی رنگ مو را روی سرتان تحمل کنید تا کارش را بطور کامل انجام دهد.

 

صبر

اجازه بدهید رنگ مو به اندازه کافی روی سرتان بماند. اگر درخانه موهایتان را رنگ می کنید ساعت را کوک کنید تا دقیقا” بعد از مدت زمان تعیین شده در کاتالوگ رنگ مو ، موهایتان را بشوئید .موهای سفید و خاکستری کمتر از موهای رنگی ، رنگ مو را جذب می کنند پس اگر موهای خاکستری هم دارید ، اجازه بدهید رنگ مو مدت بیشتری روی سرتان بماند تا این موها کاملا” پوشیده شود اما حتما” به توصیه های نوشته شده در کاتالوگ رنگ مو نیز توجه کنید و مواظب باشید که رنگ مو بیشتر از حداکثر زمان تعیین شده در کاتالوگ روی سرتان نماند.

داشتن رنگ موی جذاب و زیبا می تواند چهره شما را روشن تر و ماندگارتر کند .

 

منبع: دکتر سلام

بسیاری از مشکلات پوستی را می توان پیش از نمایان شدن از بین ببرید


راههای مراقبت از پوست

بسیاری از مشکلات پوستی را می توان پیش از نمایان شدن از بین ببرید

 

اگر فکر می کنید باید ابتدا منتظر بمانید تا مشکلی در پوستتان پدید بیاید بعد دنبال مراقبت از آن بروید در اشتباهید. بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چروک افتادن روی پوست یا لکه ها و افتادگی ها را می توان پیش از نمایان شدن از بین ببرید. در حقیقت با مراقبت درست از بوجود آمدن آنها جلوگیری کنید. کرم های مختلفی برای انواع مراقبت های پوستی وجود دارند . شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که از چه سنی استفاده از آنها را باید شروع کرد؟

 

لایه برداری از پوست را از سنین نوجوانی آغاز کنید  

اگر از اواخر بیست سالگی شروع به استفاده از ماسک های لایه بردار پوست کرده اید کمی دیر است. لایه برداری از پوست باید در سنین نوجوانی آغاز شود تا منافذ پوستی را تمیز کرده و از بروز جوش جلوگیری کند همچنین سلول های مرده را از سطح پوست پاک کند. چه پوست شما خشک باشد چه چرب ، بهتر است از اواسط سالهای نوجوانی، برای داشتن پوستی صاف تر از لایه بردارها استفاده کنید.

 

سرم ها و کرم های دور چشم را از اواسط بیست سالگی استفاده کنید 

این خیلی مهم است که این محافظت پوستی را چند دهه پیش از بوجود آمدن چروک دور چشم آغاز کنید. بهتر است این کار را از اواسط بیست سالگی آغاز کنید، اگر پیش از آن از ضد آفتاب برای دور چشم استفاده می کردید، امروزه می توانید کرم های مخصوص دور چشم را تهیه کنید که هم سبک تر هستند، هم آنتی اکسیدان دارند و از پوست دور چشمتان در برابر نور خورشید محافظت می کند. از کرم های دور چشمی استفاده کنید که ویتامین C دارند، این ویتامین باعث می شود چروک ها خیلی دیرتر پدید بیایند و به محضی که کوچکترین اثر از آنها دیده شود خیلی سریع با این کرم ها از بین می روند.

 

کرم  زدن گردن را از اوایل سی سالگی آغاز کنید 

گردن شما نیز می تواند باعث شود شما مسن تر به نظر برسید. به همین دلیل مراقبت از پوست گردن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که پوست روشن تری دارند و از کرم ضد آفتاب روی گردنشان استفاده نمی کنند خیلی زودتر دو رنگی و لکه را روی گردنشان مشاهده خواهند کرد. افرادی که پوست تیره تری دارند نسبت به افرادی که پوست روشن تری دارند کمتر احتیاج به مراقبت از پوست گردن دارند. اما این بدین معنا نیست که باید این مساله را فراموش کنند بلکه مراقبت از پوست گردن را نیز باید برای زیباتر ماندن در برنامه خود قرار دهند.

 

کرم های ضد چروک را از اواسط بیست سالگی آغاز کنید 

بین بیست سالگی تا سی سالگی زمانیست که باید شروع به استفاده از کرم های ضد چروک کنید. رتینول می تواند به بازسازی پوست کمک کرده و موجب شود پوست شفاف تر و زنده تر باشد. کرم هایی که دارای ویتامین C هستند می توانند تاثیرگزار تر باشند چرا که ویتامین C آنتی اکسیدان است و از چروک افتادن پوست جلوگیری می کند.

  

منبع: banooyeshahr.com

 

دویدن یکی از راحت ترین راه های ورزش کردن است‎


نحوه صحیح دویدن

دویدن یکی از راحت ترین راه های ورزش کردن است‎

 

وقتی تازه شروع به دویدن می کنید، احساس عجیبی می کنید. در ابتدا بلد نیستید تنفس را کنترل کنید و از سد احساس ناراحتی اولیه بگذرید. هر لحظه احساس می کنید که موفق نمی شوید و نمی توانید ادامه بدهید.

 

ولی وقتی لم کار دستتان بیاید، دویدن برایتان به کاری دلخواه تبدیل می شود که حتی به آن احساس نیاز می کنید. دویدن یکی از راحت ترین راه های ورزش کردن است. فقط کافی است کفش هایتان را بپوشید و بیرون بروید. تنها اشکال آن این است که ممکن است اشتباهات رایج دویدن را مرتکب شوید.

 

اگر این نشانه ها را در خود می بینید، بدانید که دارید در دویدن اشتباه می کنید.

 

گردن درد 

موقع دویدن گردنتان را کاملا صاف نگه دارید و افق را نگاه کنید. خیلی از افراد وقتی دویدن را شروع می کنند به پاهایشان نگاه می کنند و نگرانند که آن پایین چه می گذرد. پایین انداختن سر و خم کردن گردن موقع دویدن فشار اضافه ای به گردن وارد می کند که موجب درد و گرفتگی گردن می شود.

 

دستان را درست حرکت نمی دهید 

اگر روی تردمیل می دوید، دستتان را به میله های نگهدارنده کناری نگیرید. اولین اشکال این کار این است که شما وزن را روی دست ها می اندازید. دوم اینکه حالت دویدن طبیعی شما را از بین می برد.

 

دست ها را به آرامی کنار بدن تاب دهید، اما حواستان باشد که هرگز دست ها را ضربدری حرکت ندهید، یعنی آن ها را از خط فرضی ای که بدن را به دو نیمه راست و چپ تقسیم می کند عبور ندهید.

 

اگر حرکت دست ها بدنتان را به راست و چپ تاب دهد، خودش شروع مشکلات بسیاری خواهد بود.

 

حرکت قوی دست و پا با هم نیروی زیادی تولید می کند که در مرکز بدن جمع می شود. این یعنی یک ورزش شکم عالی که شما را به سمت داشتن شکمی تخت و قوی هدایت می کند.

 

پاهایتان درد می گیرد 

یکی از فاحش ترین اشتباهات در شروع دویدن پوشیدن کفش های نامناسب است. اگر هر بار که می دوید پاهایتان درد می گیرد کفش هایتان را چک کنید.

 

بسیاری از مشکلات و آسیب های کف پا و مچ به خاطر پوشیدن کفش نا مناسب ایجاد می شود. 

 

کفشی انتخاب کنید که پایتان در آن کاملا راحت باشد ( حتی کمی از سایز عادی بزرگتر باشد) هیچ چیز بیشتر از دردناک بودن تمرینات نمی تواند شما را از ادامه برنامه ای که شروع کردید بازدارد.

 

بعد از انتخاب کفش درست، سعی کنید یک کفش را بیش از یک سال نپوشید.

 

به نفس نفس می افتید 

وقتی تازه شروع به دویدن کرده اید خیلی طبیعی است که هن هن کنید!  شما دارید کار جدیدی با بدنتان انجام می دهید که به آن عادت نداشته. اما تنفس درست برای ادامه راه دویدن برای شما حیاتی است.

 

تحقیقات نشان می دهد نفس کشیدن حین دویدن به صورت دو قدم دم و دو قدم بازدم بهترین روش است و شما را کمتر خسته می کند.

 

تمرینات قدرتی نمی کنید 

یکی از اشتباهات بزرگ این است که برای دونده شدن فقط بدوید. در اولین مسابقه یا مسافت زیادی که بدوید متوجه ضعف های بدنتان خواهید شد. بهتر است به جای هر روز دویدن حداقل دو روز در هفته را به تمرینات قدرتی بپردازید.

 

نیروی محرکه ی دویدن شما از چهار سر ران ها، باسن و شکم ( مرکز بدن ) می آید. مطمئن شوید که این عضلات را قوی نگه می دارید.

 

منبع: بانوی شهر